העמותה פועלת מתוך הבנת החשיבות בכך שבאזור הדרום ייווצר מגוון אפשרויות בחירה בתחום החינוך, שתהיינה זהות ברמתן לאלו שבאזורים אחרים בישראל ובמדינות ליברליות נוספות בעולם. קיום פלורליזם חינוכי כזה עולה בקנה אחד גם עם המסקנות לרפורמה בחינוך, וגם עם דרישות הורים לספק לילדיהם חינוך שיתאים להשקפתם.
תקציבים ותרומות
פעילות מוסדות החינוך של "נטע ארז" פורחת ומשגשגת הודות לבסיס רחב של עבודה התנדבותית, תרומות ותשלומי הורים כחוק. משכורות הצוות הן צנועות. עלויות החינוך גבוהות, וכרוכות בהן גם ההשקעות ההתחלתיות של ריהוט וציוד איכותי לבית הספר ולגנים, אחזקתו וחידושו, חומרים ואביזרים לימוד ייחודיים, דרישה למגוון גדול של מורים מתחומים שונים, השקעה סביבתית, גינון , מתקני חצר ועוד.
חמישה אחוזים מתקציב העמותה מושקעים במלגות. הקצאה זו מהווה עומס רב על התקציב השוטף ולמרות זאת אינה מספקת מענה הולם לביקוש הרב מצד משפחות מעוטות יכולת. העמותה שואפת לייסד קרן מלגות, שכן אנו שואפים שחינוך מסוג זה יהיה בהישג יד של כל משפחה הרוצה בו, ויהיה שווה לכל נפש.
